Ministrul Educației: Vacanța de primăvară se prelungește cu 3 săptămâni - între 2 aprilie și 4 mai / Cum se modifică structura anului școlar

scoala  elevi_668

Dimensiune font:

| 24-03-2021 08:52

 Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a anunţat marţi că propune extinderea vacanţei de primăvară cu trei săptămâni, astfel încât aceasta să includă Paştele catolic şi pe cel ortodox şi să se reducă mobilitatea în perioada lunii aprilie. Astfel, vacanța de primăvară va fi între 2 aprilie și 4 mai.

  • Paștele catolic este pe 4 aprilie, iar cel ortodox, pe 2 mai



Principalele declarații ale lui Cîmpeanu:
  • Am semnat și transmis spre semnare ordinul de ministru comun prin care se va înlocui sintagma referitoare la 6 la mie cu sintagma „intrare in carantina”. Acest lucru se află și în analiza CNSU unde sunt sigur că se va găsi înțelegere pentru importanța școlii, pentru a avea pierderi educaționale cât mai mici cu putință. Școlile trebuie să funcționeze atâta timp cât alte locații sunt deschise”
  • Simulările se organizează, astăzi am avut o prezență de aproape 109 mii, aproape 75% azi, ieri de aproape 80%. Ele se vor organiza în toate localitățile, cu excepția celor aflate în carantină
  • Propunem o vacanță care să înceapă pe 2 aprilie până la 4 mai care să cuprindă sărbătorile pascale catolice și ortodoxe. Deci vacanță prelungită cu 3 săptămâni, 2 aprilie - 4 mai. Luna aprilie va beneficia de o scădere a mobilității
  • În vacanță nu sunt cursuri online, vacanța este vacanță.
  • Suntem nevoiți să decalăm examenul pentru evaluarea națională, acesta va avea loc în perioada 5 iulie - 8 iulie
  • Admiterea în liceu se face după data de 8 iulie
  • Evaluările la clasa a doua vor fi reprogramate în luna mai. (Evaluările la clasele a patra și a șasea rămân la datele stabilite - n.r.)
  • Vom acord atenția cuvenită pretestărilor pentru PISA
  • Se păstrează datele pentru definitivat și titularizare
  • Ultimele raportări epidemiologice: 192 elevi infectați și 115 angajați din sistemul de învățământ. Este în mod evident o creștere față de până acum
  • Despre situația elevilor care locuiesc în localități carantinate din jurul Capitalei dar care merg la școală în București: „Dacă ne uităm la acel formular (pentru deplasări în/din localități carantinate - n.r.) putem observa la punctul „e” motive justificate: însoțirea copiilor. Nu spun mai mult. ”
     
........................


Anunțul inițial a fost făcut de Cîmpeanu la o dezbatere organizată la Senat.

"Observând evoluţia epidemiologică din ce în ce mai gravă, corelată cu starea sistemului sanitar, luăm în considerare - şi vom anunţa acest lucru - extinderea perioadei vacanţei de primăvară în aşa fel încât avantajele să fie următoarele: să includă şi sărbătorile pascale catolice şi sărbătorile pascale ortodoxe; să permită o micşorare a mobilităţii pe perioada lunii aprilie, care se anunţă ca fiind cea mai dificilă; să permită organizarea examenului de bacalaureat la aceleaşi date chiar dacă vom fi nevoiţi, ca anul trecut, să echivalăm competenţele şi să organizăm proba de competenţe digitale după bacalaureat. Al patrulea avantaj - să permită încheierea simulărilor pentru Bacalaureat şi Evaluarea naţională până pe 31 martie, deci să rămână deschise până la 1 aprilie, având avantajul că putem derula toate simulările - clasa a VIII-a, clasa a XII-a, clasa a XIII-a. Se susţin la datele planificate evaluările pentru clasa a IV-a şi a VI-a", a declarat Cîmpeanu, la o dezbatere organizată de Senat pe tema finanţării învăţământului superior.


El menționase că sunt şi o serie de dezavantaje ce decurg din extinderea perioadei vacanţei de primăvară.

"Bacalaureatul rămâne pe loc, Evaluarea naţională ar urma să se organizeze după Bacalaureat, admiterea în liceu tot după Bacalaureat şi mai avem evaluarea la clasa a II-a, care era programată în luna aprilie - începea pe 20 aprilie - să fie mutată în luna mai. Deci punând în balanţă avantajele, în primul rând micşorarea mobilităţii, am încercat să găsim soluţia optimă de echilibru pentru a pierde cât mai puţin", a afirmat ministrul.
 
Cîmpeanu a anunțat marți, în cadrul unei alte dezbateri, că examenul de evaluare națională în 2021 va fi reprogramat, astfel că elevii de clasa a opta vor susține examenul după cel de bacalaureat, și nu înainte, cum prevede în prezent structura anului școlar 2020-2021.

 

Structura anului școlar în semestrul al doilea, așa cum arată acum:
 
Semestrul al II-lea are 17 săptămâni de cursuri dispuse în perioada 8 februarie 2021 - 18 iunie 2021, astfel:
  • Cursuri - luni, 8 februarie 2021 – joi, 1 aprilie 2021
  • Vacanţă - vineri, 2 aprilie 2021 – duminică, 11 aprilie 2021
  • Cursuri - luni, 12 aprilie 2021 – joi, 29 aprilie 2021
  • Vacanţă - vineri, 30 aprilie 2021 – duminică, 9 mai 2021
  • Cursuri - luni, 10 mai 2021 - vineri, 18 iunie 2021
 
Pentru clasa a VIII-a - cursurile se termină în 11 iunie, iar pentru clasa a XII-a cursurile se termină în 4 iunie.

 

CALENDARUL de desfășurare a Evaluării naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a, în anul școlar 2020-2021:
  • 7 - 11 iunie 2021 - Înscrierea la evaluarea națională
  • 22 iunie 2021 - Limba și literatura română, probă scrisă
  • 24 iunie 2021 - Matematică, probă scrisă
  • 25 iunie 2021 - Limba și literatura maternă, probă scrisă
  • 29 iunie 2021 (până la ora 14:00) - Afișarea rezultatelor înaintea contestațiilor
  • 29 iunie 2021 (ora 16:00 - ora 19:00) - 30 iunie 2021 (ora 8:00 – ora 12:00) - Depunerea contestațiilor
  • 30 iunie – 4 iulie 2021 - Soluționarea contestațiilor
  • 4 iulie 2021 - Afișarea rezultatelor finale după soluționarea contestațiilor
CALENDARUL examenului de Bacalaureat 2021:

 

Sesiunea iunie - iulie 2021
  • 31 mai - 4 iunie 2021 - Înscrierea candidaților la prima sesiune de examen
  • 4 iunie 2021 - Încheierea cursurilor pentru clasa a XII-a/a XIII-a
  • 14-16 iunie 2021 - Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română -proba A
  • 16-17 iunie 2021 - Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă - proba B
  • 18-23 iunie 2021 - Evaluarea competențelor digitale - proba D
  • 23-25 iunie 2021 - Evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională – proba C
  • 28 iunie 2021 - Limba și literatura română - proba E.a) - proba scrisă
  • 29 iunie 2021 - Proba obligatorie a profilului - proba E.c) - proba scrisă
  • 30 iunie 2021 - Proba la alegere a profilului și specializării - proba E.d) - proba scrisă
  • 1 iulie 2021 - Limba și literatura maternă - proba E.b) - proba scrisă
  • 5 iulie 2021 - Afișarea rezultatelor la probele scrise până la ora 12,00) și depunerea contestațiilor în intervalul orar 12,00 - 18,00
  • 6 - 9 iulie 2021 - Rezolvarea contestațiilor
  • 9 iulie 2021 - Afișarea rezultatelor finale
Sesiunea august – septembrie 2021
  • 19 - 26 iulie 2021 - Înscrierea candidaților la a doua sesiune de examen, inclusiv a candidaților care au promovat examenele de corigențe
  • 16 august 2021 - Limba și literatura română - proba E.a) - proba scrisă
  • 17 august 2021 - Proba obligatorie a profilului - proba E.c) - proba scrisă
  • 18 august 2021 - Proba la alegere a profilului și specializării - proba E.d) - proba scrisă
  • 19 august 2021 - Limba și literatura maternă - proba E.b) - proba scrisă
  • 23-24 august 2021 - Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A
  • 25 august 2021 - Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă - proba B
  • 26 - 27 august 2021 - Evaluarea competențelor digitale - proba D
  • 30 - 31 august 2021 - Evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională - proba C
  • 31 august 2021 - Afișarea rezultatelor la probele scrise (până la ora 12,00) și depunerea contestațiilor (orele 12,00 - 18,00)
  • 1- 3 septembrie 2021 - Rezolvarea contestațiilor
  • 3 septembrie 2021 - Afișarea rezultatelor finale

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Un sfert dintre copiii din mediul rural nu știu să scrie și să citească. Cum poate fi redus decalajul rural-urban
13/09/2025 12:32

În Romania anului 2025, decalajul dintre elevii de la sat si cei de la oras rămane urias. În timp ce in marile centre copiii invată incă de la grădinită literele si cifrele, in satele vulnerabi ...

Elevii claselor pregătitoare și I-VIII pot primi rechizite gratuite. Ce documente trebuie depuse
10/09/2025 18:37

 Elevii care provin din familii cu venituri mici pot depune anumite documente pentru a primi rechizite gratuite. Ce formalităti trebuie intocmite pentru a primi pachetul educational? Elevii din invăt ...

Starea educației din România: 16% dintre copiii români de 6–14 ani nu sunt înscriși la școală. La liceu, abandonul școlar crește la 32%
10/09/2025 12:12

 16% dintre copiii din Romania cu varste intre 6 şi 14 ani nu merg la scoală pentru că nu sunt inscrişi in sistemul de invăţămant, potrivit celui mai recent raport privind educatia al Organizatiei p ...

România citește greu viitorul. Iașul cultural ascunde cifre rușinoase ale analfabetismului
08/09/2025 13:30

* UNESCO marchează pe 8 septembrie 2025 Ziua internatională pentru alfabetizare, sub tema „Promovarea alfabetizării in era digitală” * Romania rămane insă printre codasii Europei: peste 42% ...

Dr. Tudor Ciuhodaru oferă cinci sfaturi sănătoase pentru prima zi de școală
07/09/2025 10:56

????????????????t???????? ????ă????????????t???? s???? ????????????????????????: 5 sfaturi sănătoase (nu doar) pentru prima zi de scoală. Ce trebuie să stiti despre igienă, alimentatie, tipul de ghiozdan, ...

Protestele studenților nu se vor opri! ANOSR: „Anul universitar nu poate începe așa”
27/08/2025 13:22

Alianta Natională a Organizatiilor Studentesti din Romania (ANOSR) critică lipsa de interes a decidentilor de la nivel national, manifestată in privinta nevoilor studentilor, avand in vedere contextul actual ...

A fost semnat ordinul! Ce se întâmplă cu voucherele de vacanță ale profesorilor
26/08/2025 22:07

Potrivit unui comunicat de presă al Ministerului Educaţiei şi Cercetării, a fost semnat ordinul de ministru care aprobă Regulamentul de acordare a voucherelor de vacanţă pentru angajaţii din sistemul de ...

Salarii în funcție de studii pentru cadrele didactice din grădinițe și creșe / Proiect al Ministerului Educației și Cercetării
24/08/2025 20:36

Ministerul Educatiei si Cercetării propune, printr-un proiect de ordin, ca de la 1 septembrie 2025 salariile de bază ale profesorilor din cresele de stat si din cresele cu personalitate juridică să fie dife ...

Performanță deosebita pentru elevii de la Liceul Paradis din Iași: note de top mondial la examenele Cambridge IGCSE și A Levels
22/08/2025 13:26

 Elevii Paradis International College din Iasi se numără printre performerii de top la examenele internationale Cambridge IGCSE si A Levels. Potrivit rezultatelor oficiale, 75% dintre liceenii Paradis au ...

Transportul gratuit pentru elevi, dispare! Cine mai beneficiază și în ce condiții
22/08/2025 11:12

Transportul gratuit pentru elevi dispare pentru ciclul primar si gimnazial. „Legea Bolojan” păstrează gratuitatea doar pentru liceeni si cateva cazuri speciale. Află toate detaliile! Anul scolar ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei