Regulile de predare online, publicate. Profesorii pun note fara sa ceara acordul parintilor, elevii primesc absente si este interzisa inregistrarea cursurilor

scoala  ee

Dimensiune font:

| 12-09-2020 14:20

Regulile de predare online au fost publicate in Monitorul Oficial vineri seara, 11 septembrie, cu trei zile inainte de inceperea anului scolar. Potrivit documentului, profesorii nu trebuie sa ceara acordul parintilor ca sa puna note, este interzisa inregistrarea cursurilor, elevii primesc absente daca nu participa, iar parintii pot participa numai daca elevii sunt minori.

"Participantii la activitatile de invatare desfasurate prin intermediul tehnologiei si al internetului au urmatoarele obligatii:

a) raspund pentru toate mesajele, videoclipurile, fisierele expediate sau pentru orice alte materiale prelucrate prin utilizarea aplicatiei/platformei educationale informatice;

b) de a utiliza aplicatia/platforma educationala informatica doar in conformitate cu prevederile legale;

c) de a nu inregistra, disemina, folosi informatii, care contin date cu caracter personal, in alt mod care excede scopului prelucrarii acestor date.

Unul dintre principiile "care guverneaza procesul didactic prin activitati-suport pentru invatarea prin intermediul tehnologiei si al internetului" este cel care prevede "participarea si responsabilitatea parintilor". Spre deosebire de "instructiunea" care a reglementat in primavara predarea online, in aceasta metodologie nu exista obligativitatea pentru parinti de a asigura elevilor instrumentele pentru participarea la orele online, formularea folosita acum fiind "asigura participarea copiilor".


In plus, se specifica ca temele trebuie sa fie creative, astfel incat elevii sa nu fie solicitati sau sa petreaca prea mult timp rezolvand cerintele.

"In elaborarea sarcinilor de lucru trebuie sa se urmareasca respectarea particularitatilor de varsta ale elevilor in ceea ce priveste resursa de timp, nivelul de intelegere al acestora si gradul de dificultate a itemilor.

Sarcinile de lucru trebuie sa fie creative, sa nu conduca la pierderea interesului elevilor fata de invatare, la oboseala fizica si emotionala, la reducerea timpului destinat unor activitati recreative, familiale sau comunitare, inclusiv a timpului destinat somnului, alimentatiei etc", se arata in metodologie.
 


La inceputul pandemiei, cand scoala s-a mutat in formatul online, profesorii nu puteau pune note decat cu acordul parintilor, dar acest lucru s-a schimbat.

"In cadrul activitatilor de predare-invatare-evaluare prin intermediul tehnologiei si al internetului, progresul educational al elevilor poate fi evaluat de cadrele didactice, prin acordarea de note/calificative, in conformitate cu legislatia in vigoare, utilizand instrumente specifice de evaluare", se arata in document.

Atributiile parintilor

1. asigura participarea copiilor la activitatile didactice organizate de catre unitatea de invatamant prin intermediul tehnologiei si al internetului, urmarind crearea unui mediu fizic sigur, prietenos si protectiv pentru copil in timpul desfasurarii activitatii, promovarea unui comportament pozitiv, aprecierea progresului inregistrat de prescolar/elev, incurajarea, motivarea si responsabilizarea acestuia cu privire la propria formare;

2. mentin comunicarea cu profesorul diriginte/invatatorul si celelalte cadre didactice;

3. sprijina prescolarul/elevul, daca este cazul, in primirea si transmiterea sarcinilor de lucru, in termenele stabilite;

4. transmit profesorului diriginte/profesorului pentru invatamant primar/invatatoarei/ profesorului pentru invatamantul prescolar/educatoarei feedbackul referitor la organizarea si desfasurarea activitatii de predare-invatare-evaluare prin intermediul tehnologiei si al internetului.

"Unitatea de invatamant, in calitate de operator de date cu caracter personal, are obligatia de a institui o serie de masuri tehnice si organizatorice privind protejarea si pastrarea datelor cu caracter personal care sa vizeze:

a) securitatea in mediul online
b) asigurarea confidentialitatii datelor;
c) preintampinarea riscului pierderii de date;
d) impiedicarea modificarii datelor cu caracter personal;
e) interzicerea accesului neautorizat la datele cu caracter personal", potrivit textului metodologiei.

Este invocat regulamentul GDPR si sunt stabilite tipurile de date personale protejate de catre unitatea de invatamant, iar inregistrarile sunt interzise:

1. numele si prenumele prescolarilor/elevilor, numele si prenumele cadrelor didactice care utilizeaza aplicatia/platforma educationala informatica;

2. imaginea, vocea participantilor, dupa caz;

3. mesajele, videoclipurile, fisierele expediate sau orice alte materiale care contin date prelucrate prin utilizarea aplicatiei/platformei educationale informatice;

4. rezultatele evaluarii;

5. datele de conectare la aplicatia/platforma educationala utilizata pentru participare la cursurile online: nume de utilizator si parola de acces.

"Ca masura de protectie a datelor cu caracter personal, prelucrate cu ocazia utilizarii aplicatiilor/platformelor educationale informatice, se interzice inregistrarea activitatilor desfasurate online", prevede documentul.

Tipuri de comunicare prin intermediul internetului se pot desfasura in scoala online:

1. sincrona - desfasurata intr-un mediu virtual de invatare, cu participarea simultana a prescolarilor/elevilor, a cadrelor didactice, eventual si a parintilor/reprezentantilor legali

2. asincrona - desfasurata intr-un mediu virtual de invatare, in cadrul careia
prescolarii/elevii si cadrele didactice nu sunt conectati simultan;

3. mixta - desfasurata atat sincron, cat si asincron.

Atributiile profesorilor:

1. proiecteaza si realizeaza activitatile didactice din perspectiva principiilor curriculare si a celor privind invatarea prin intermediul tehnologiei si al internetului;

2. elaboreaza, adapteaza, selecteaza resurse educationale deschise, sesiuni de invatare pe platforme educationale, aplicatii, precum si alte categorii de resurse care pot fi utilizate;

3. proiecteaza activitatile-suport pentru invatarea prin intermediul tehnologiei si al internetului;

4. elaboreaza instrumente de evaluare aplicabile prin intermediul tehnologiei si al internetului, pentru inregistrarea progresului prescolarilor/elevilor;

5. stabilesc impreuna cu celelalte cadre didactice un program optim pentru predare-invatare-evaluare astfel incat sa se respecte curba de efort a elevilor si sa se evite supraincarcarea acestora cu sarcini de lucru.

"In proiectarea si organizarea activitatii didactice prin intermediul tehnologiei si al internetului se vor avea in vedere:
1. selectarea informatiilor/a experientelor anterioare ale elevilor si valorificarea acestora;
2. realizarea/selectarea/adaptarea materialelor/resurselor specifice pentru facilitarea procesului educational;
3. crearea unei comunitati de invatare;
4. aplicarea sarcinilor de lucru, astfel incat sa se asigure pentru toti prescolarii/elevii dobandirea competentelor specifice particularitatilor de varsta;
4. incurajarea contributiilor individuale, a reflectiei etc.

Activitatile didactice prin intermediul tehnologiei si al internetului vor urmari dezvoltarea competentelor elevilor, fixarea si consolidarea cunostintelor, educatia remediala, pregatirea elevilor pentru sustinerea evaluarilor si examenelor nationale", se mai arata in metodologie.

Documentul semnat de ministrul Educatiei prevede ca "in organizarea si desfasurarea activitatii didactice prin intermediul tehnologiei si al internetului, cadrul didactic verifica sistematic realizarea sarcinilor de lucru de catre prescolari/elevi si ii incurajeaza prin oferirea feedbackului constructiv/pozitiv cu accent permanent pe proces, solutii si pe rezultat, nu pe consecinte.

In procesul evaluarii sarcinilor de lucru se recomanda utilizarea unor tehnici de colaborare in perechi sau in grupuri mici, incurajarea elevilor sa aplice autoevaluarea si evaluarea reciproca.

Se recomanda ca feedbackul privind activitatea desfasurata de elevi sa fie in raport cu progresul si potentialul fiecaruia".

Resurse permise

"In activitatea didactica prin intermediul tehnologiei si al internetului se pot folosi, adapta si redistribui liber, tinand cont de drepturile de autor, resurse educationale deschise (RED) - materiale pentru invatare, predare, cercetare sau alte scopuri educationale, cum ar fi: cursuri, proiecte de lectii, prezentari, carti, manuale, teme pentru acasa, chestionare, activitati in clasa sau in laborator, jocuri, simulari, teste, resurse audio sau video etc., puse la dispozitie in format digital sau fizic si la care exista acces liber.
Materialele utilizate de catre cadrele didactice in procesul de predare-invatare-evaluare prin intermediul tehnologiei si al internetului si incarcate pe platforme dedicate constituie material didactic", se arata in documentul oficial.

Atributiile elevilor

1. participa la activitatile stabilite de cadrele didactice si de catre conducerea unitatii de invatamant, conform programului comunicat, precum si informatiilor transmise de catre profesorii diriginti/profesorii pentru invatamant primar/invatatoare/ profesorii pentru invatamantul prescolar/educatoare;

2. rezolva si transmit sarcinile de lucru in termenele si conditiile stabilite de catre cadrele didactice, in vederea valorificarii activitatii desfasurate prin intermediul tehnologiei si internetului;

3. au o conduita adecvata statutului de elev, dezvoltand comportamente si atitudini prin care sa se asigure un climat propice mediului de invatare;

4. nu comunica altor persoane datele de conectare la platforma destinata invatamantului prin intermediul tehnologiei si al internetului;

5. nu inregistreaza activitatea desfasurata in mediul online, in conformitate cu legislatia privind protectia datelor cu caracter personal, conform prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679, precum si ale art. 4 alin. (4) din prezenta metodologie;

6. au obligatia de a participa la activitatile desfasurate prin intermediul tehnologiei si al internetului; in caz contrar, elevul este considerat absent si se consemneaza absenta in catalog, cu exceptia situatiilor justificate;

7. au un comportament care sa genereze respect reciproc, un mediu propice desfasurarii orelor de curs". 

 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Un sfert dintre copiii din mediul rural nu știu să scrie și să citească. Cum poate fi redus decalajul rural-urban
13/09/2025 12:32

În Romania anului 2025, decalajul dintre elevii de la sat si cei de la oras rămane urias. În timp ce in marile centre copiii invată incă de la grădinită literele si cifrele, in satele vulnerabi ...

Elevii claselor pregătitoare și I-VIII pot primi rechizite gratuite. Ce documente trebuie depuse
10/09/2025 18:37

 Elevii care provin din familii cu venituri mici pot depune anumite documente pentru a primi rechizite gratuite. Ce formalităti trebuie intocmite pentru a primi pachetul educational? Elevii din invăt ...

Starea educației din România: 16% dintre copiii români de 6–14 ani nu sunt înscriși la școală. La liceu, abandonul școlar crește la 32%
10/09/2025 12:12

 16% dintre copiii din Romania cu varste intre 6 şi 14 ani nu merg la scoală pentru că nu sunt inscrişi in sistemul de invăţămant, potrivit celui mai recent raport privind educatia al Organizatiei p ...

România citește greu viitorul. Iașul cultural ascunde cifre rușinoase ale analfabetismului
08/09/2025 13:30

* UNESCO marchează pe 8 septembrie 2025 Ziua internatională pentru alfabetizare, sub tema „Promovarea alfabetizării in era digitală” * Romania rămane insă printre codasii Europei: peste 42% ...

Dr. Tudor Ciuhodaru oferă cinci sfaturi sănătoase pentru prima zi de școală
07/09/2025 10:56

????????????????t???????? ????ă????????????t???? s???? ????????????????????????: 5 sfaturi sănătoase (nu doar) pentru prima zi de scoală. Ce trebuie să stiti despre igienă, alimentatie, tipul de ghiozdan, ...

Protestele studenților nu se vor opri! ANOSR: „Anul universitar nu poate începe așa”
27/08/2025 13:22

Alianta Natională a Organizatiilor Studentesti din Romania (ANOSR) critică lipsa de interes a decidentilor de la nivel national, manifestată in privinta nevoilor studentilor, avand in vedere contextul actual ...

A fost semnat ordinul! Ce se întâmplă cu voucherele de vacanță ale profesorilor
26/08/2025 22:07

Potrivit unui comunicat de presă al Ministerului Educaţiei şi Cercetării, a fost semnat ordinul de ministru care aprobă Regulamentul de acordare a voucherelor de vacanţă pentru angajaţii din sistemul de ...

Salarii în funcție de studii pentru cadrele didactice din grădinițe și creșe / Proiect al Ministerului Educației și Cercetării
24/08/2025 20:36

Ministerul Educatiei si Cercetării propune, printr-un proiect de ordin, ca de la 1 septembrie 2025 salariile de bază ale profesorilor din cresele de stat si din cresele cu personalitate juridică să fie dife ...

Performanță deosebita pentru elevii de la Liceul Paradis din Iași: note de top mondial la examenele Cambridge IGCSE și A Levels
22/08/2025 13:26

 Elevii Paradis International College din Iasi se numără printre performerii de top la examenele internationale Cambridge IGCSE si A Levels. Potrivit rezultatelor oficiale, 75% dintre liceenii Paradis au ...

Transportul gratuit pentru elevi, dispare! Cine mai beneficiază și în ce condiții
22/08/2025 11:12

Transportul gratuit pentru elevi dispare pentru ciclul primar si gimnazial. „Legea Bolojan” păstrează gratuitatea doar pentru liceeni si cateva cazuri speciale. Află toate detaliile! Anul scolar ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei